Jag gillar att besöka frisören eftersom det är fantastiskt hur man kan förändras av att ändra sin frisyr. Håret är ju någonting som ligger oss väldigt nära och många känner ångest av att åka till frisören just på grund av risken att det inte blir som man tänkt sig. Därför besöker jag samma frisörsalong varje gång där de vet exakt hur jag vill ha mitt hår, men även då jag väljer att göra en förändring känner jag mig säker eftersom min starka relation med frisörerna gör mig trygg och bekväm med att testa nya stilar. Jag har testat allt från långt till jättekort, lockigt till superplattat hår och det har varit väldigt intressant att se sig själv i olika skal. Jag går till frisören regelbundet någon gång i månaden även fast det inte handlar om stora förändringar varje gång. Under dessa regelbundna besök har jag verkligen fått följa frisörsalongens evolution och nyligen noterade jag en otroligt fördelaktig förändring.

Frisörsalonger överallt brukar som vanligt (utöver drop-in) få sina bokningar via telefon och dessa skrivs ner i kalendrar. De antecknar namn och tid likaså. Hursomhelst, denna metod var tog både tid från salongens personal men även kunderna. Jag minns när man satt framför spegeln mitt under en klippning och telefonen ringde, och din frisör hastigt släppte sax och kam för att stressande svara på det inkommande samtalet. Enstaka gånger gjorde ingenting men ibland då det var personalbrist var det lite frustrerande då frisören ständigt lämnar sin post för att fullt förstående tala med drop-in kunder eller telefonkunder. Detta var som sagt vanligt förut överallt jag klippte mig, vet inte hur vanligt det är längre efter att jag blev introducerad till det nya otroligt enkla boxningssystemet Wavy .

I den snabba världen vi lever i ställs högre krav på företag att anpassa sina tjänster efter internet givetvis. Wavy-appen är ett exempel. Otroligt smidigt visade sig appen vara då jag frågade min frisör förra helgen och jag blev inte förvånad när hon även berättade hur mycket tid de sparar genom digitala bokningar. Appen möjliggör smidigare bokningar och trevligare vistelse på salongen, precis vad jag efterfrågade! Ser redan fram emot mitt nästa frisörbesök, men nu av andra anledningar. Ska bli kul att testa den nya bokningsappen och se hur effektiv den är!

 

 

 

 

 

Kategorier: frisörsalong

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *